Jeans-tema på gymmet

Gymmade lite på RIK-gymmet igår. Kom dit i IBK-overall och IBK-shorts. Det var tydligen helt fel. För när jag satt på cykeln för att värma upp så kom det in en man i 45-årsåldern. Klädd i skinnjacka, Levis-jeans och fotriktiga Ecco-skor. Han kastar av sig skinnpajen och viftar några varv med armarna och lägger sig sedan på bänkpressbänken och pumpar på. Och så fortsätter han, varvet runt på gymmet. Med jeans och en stor fet plånka i bakfickan.

Efter ett tag så kommer det in en annan man som tydligen känner jeans-mannen. De morsar och den nya killen (iförd träningskläder) frågar jeans-killen vad han gör där. Jeans-killen svarar att "jag var ute och gick och så slank jag bara in". Så kan det tydligen gå.

Och som om inte det var nog så km det in en ganska ung kille. Iförd jeans. Såklart. Men så drar han av sig jeansen och under dem har han ett par stora basket-shorts. Han använde alltså jeansen som överdrag. Så kan man tydligen cokså göra.

Jag om någon borde ju inte vara förvånad. Jag har ju en far som tycker att jeans är den ultimata idrottsbyxan:


Sportig släkt i mitten på 80-talet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback