Som i fornstora dar

Jag har gjort som min far och hängt på blocket.se. Och shoppat. Ett par tågbiljetter till Stockholm. För i helgen är det syster-reunion. Största systrarna Green och alla systrar Nissle. Och så ett par föräldrar på det. Precis som i fornstora dar. En skillnad dock. Lilla Ebba. Sara och Magnus lilla åttaveckors bebis.

Men annars är allt sig likt. Pratade med min mor och det visade sig att Saras föräldrar hade fixat hur vi skulle bo i helgen. Känns lite tryggt att våra föräldrar fortfarande sköter den biten. Precis som de gjorde på alla loven under 80- och 90-talet.

Dessutom ryktas det om att vi skall bowla i helgen. Precis som förr. Bjuder på lite bilder från den allra första gången jag bowlade. I Fagersta:



Vi var väldigt imponerade av detta faktum att man måste ha speciella skor när man bowlade. Så vi tog ett kort på dem med. Kanske kan det bli ett nytt sådant kort i helgen?

Syrran fascination för
bowlingskor har inte riktigt gått över med åren. Hon lovade dock att inte stjäla några i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback