SM-helg

Denna helg var en SM-helg. Kvalspel i JSM och USM. I lördags tog jag den stukade Clittan ut till Wallenstamshallen för att se juniorerna vinna över Lindome och spela kryss mot Pixbo. Tyvärr hade de förlorat mot Lockerud tidigare under dagen så det blir inget fortsatt spel för junisarna. Tråkigt.

Igår var det dags för mig att återigen vara med i ett USM. Det var ett tag sedan sist. 1997 för att vara exakt. Kul att man kan vara med i USM trots att man numera egentligen är lite för gammal för sådant.

Och för oss gick det hyfast. Eller egentligen bättre än hyfast. Vi började med att förlora mot Lindås med 2-1. Och det var helt vårat eget fel. Vi var inte alls på topp. Men vi hade lite tur att spela i en trelagsgrupp där två gick vidare. Så vi hade fortfarande chansen inför sista matcgen. Oc hsom vi tog den! 6-1 mot Partille efter en riktigt bra första period.

Så nu skall vi spela regionsslutspel. Frågan är bara vart? 1997 hamnde vi i Kalix. Misstänker att det blir en något kortare resa denna gången.

Bjuder på en lagbild på IBF Hedemora från säsongen 1996/1997. Såhär glada blev vi när vi vann vårt kvalspel i Hagfors:



Måste tillägga att jag hade en ganska avgörande roll här. Sista matchenb avgjordes på straffar. Jag var tvungen att sätta min straff för att vi inte skulle torska. Gick fram och siktade på högra krysset. Och satte den mellan benen på målvakten. Kyligt. Efter att jag avslöjat vart jag siktade fick jag aldrig mera lägga en straff.

Kommentarer
Postat av: Gyrot

Det där var ett jäkla bra lag. Jag minns dessutom ett skol-SM-slutspel.

Postat av: Ricki

Hmm, det kommer jag inte ihåg. Var jag med?



Kommer ihåg att vi vann skol-DM mitt sista år på Martin Koch samt en skol-SM-match där vi spöade ABB-gymnasiet med 33-0. De hade väl inte så många tjejer på sin skola.

2009-11-04 @ 07:40:27
Postat av: Bubben

Tjena Erika

Hoppas allt är bra..



Det är inte förrens efteråt man förstår hur mycket talang det faktiskt fanns i det där laget :-)

2010-01-19 @ 12:25:25
Postat av: Erika

Tjena Bubben!



Här är bara bra! Själv?



Jo, det var en riktigt bra årgång det där. Lite synd bara att vi inte riktigt fick till det när det gällde..

2010-01-19 @ 13:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback