Korpdebuterat

Har ju glömt att berätta en sak. Jag har debuterat. I Korpen. I Metallservice lag. De hade spelarbrist i förra veckan och jag blev inringd i egenskap av flickvän till en arbetare på Metallservice. En egenskap god som någon annan. Vi lyckades få i hop åtta män, en kvinna och två supportrar. Vi ställdes mot Rävens IF av alla lag. De matchade 16 spelare och hade en coach i kostym.

Vår chef/ledare var dock lite orolig för min fysiska status innan matchen. Men det hade han inget för. Jag måste erkänna att jag var den som var bäst tränad i vårt lag. Vilket kanske säger lite om statusen på fysiken. Och det märktes. Första perioden förlorade vi med 1-0. Andra perioden förlorade vi med 5-0. Totalt 6-0 alltså. Tennissiffror.

Min egen insats då? Jodå. Rätt okej. Fick täcka en del skott och sånt impar ju på killar. M skvallarde att de hade varit nöjda med min insats. Jag fick ju duscha i ett eget (rosa) omklädningsrum efter matchen. Återstår och se om de kommer med något kontraktsföslag. Allt jag egentligen kärver är en tröja i någon mindre storlek än XXL och med ett lagmärke på bröstet. Detta var nämligen min matchtröja:



Detta var Martins matchtröja:



Kände mig inte riktigt som en i laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback