Inbrottssäkert

I måndags skulle vi slå på stort och gå på hockey. Juniorhockey. J20 Superlit södra. Frölunda - Södertälje. I Frölundaborg. Vi skulle stödja Söderstälje eftersom Martins systeson, Jesper "Jeppa" Hoffman lirar i SSK. och eftersom vi inte gillar Frölunda sådär lite allmänt.

Och de måste förstått att vi skulle heja på SSK. Det var helt omöjligt att ta sig in i hallen. Alla dörrar var låsta. Vi flera varv runt hallen innan vi kunde smita in i en spelaringång och sedan fick vi kliva över en massa svettiga D-pojkar i hockeypyjamaser. Men till slut var vi inne.

Har bara varit i Frölunadborg två gånger innan. Och aldrig sett en hockeymatch där. Jag var på fest där våren 1999 (märkligt ställe att ha fest på för örvigt) och sedan hämtade jag ut min nummerlapp till göteborgsvarvet där förar våren. Och då var det mycket lättare att ta sig in än vad det var i måndags.

I första pausen kom nästa problem. Toaletten. Och då menar jag damtoaletten. Jag fick gå flera varv runt rinken (tur att de ha löparbana där) innan jag väl hittade en damtoa som var öppen. Och när jag väl hittade en så fanns det inget papper.

De ville helt enkelt inte ha oss där.



Matchen då? Den slutade 6-5 till Frölunda. Efter over time. Men det var inget v i såg för vi var tvungna att rusa efter åtta minuter i tredje för vi skulle ägna oss åt lite badminton.

Jeppa då? Han spelade inte ett byte så länge vi var i hallen. Men han hängde
så där lite schysst på sargen hel amatchen. Kolla in nummer 24.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback