Djur i bur

I fredags festade jag till det med en liten utgång. Det var ett bra tag sedan sist. 133 dagar för att vara exakt. Man ska inte ha kul för ofta.

Utgången krävde stor logistisk planering då vi tränade fram till 19.40 i Svingeln. Man ville ju inte direkt ränna på krogen svettig och med en påse bollar under armen. Jag fick mellanlanda på Odinsplatsen hos Mange för en dusch, en räksallad samt en halvflaska vin. Detta tog mig endast en timme.

Började med Elin på Excet och avslutade med Nanna på Bishop Arms.

Sedan skulle jag och Nanna gå till Stonkan för lite hälsokost. När vi går där på Avenyn passerar vi ett träd. Med ett sådant där galler runt omkring. Inget konstigt med det. Det konstiga var att innanför gallret stod en tjej. Som fångad i en bur. Hennes polare hade lurat ner henne där för att ta några fräcka bilder (förmodligen till Facebook) sedan hade de drait. Schyssta polare. Men jag och Nanna ställde upp. Som värsta scouterna och hjälpte henne ur sin fångenskap.

Väl på Stonkan ägnade vi oss åt att betygsätta toaletten. Den fick en svag etta. Inget toapapper. Och på handikapp-toaletten hade något skruvat bort armstöden.



Dessutom kostade det fem kronor. Vi tyckte inte det var prisvärt. Alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback