Ohne KK

Läste lite mer på mitt kvitto från biljettkontrollanterna och där stod det att anledningen till de haffat mig var att jag åkt "Ohne KK". Utan KK alltså. Hoppsan. Det är myckte man inte visste att man behövde när man åker spårvagn. Var sedan och lämnade in mitt kvitto och då fick jag mitt KK. Kundenkarte.



När vi ändå är inne på spårvagnsåkning i Augsburg bjuder jag på en bild innefrån spårvagnen. Spårvagnen o Augsburg är smalare än den göteborska motsvarigheten och på ena sidan om gången är det bara ett säte istället för två som jag är van vid.



Titta vad mysigt. Ett fönsterbord för två! Lägg gärna märke till klädseln på sätet som går i sann 80-talsanda.

Kommentarer
Postat av: Skogsturken

Vem va de som kasta?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback