Ny resa, nytt hotell

Efter tre veckor i Sverige och efter tre veckor av extremt dåligt bloggande är jag tillbaka i Augsburg. Här är det mesta sig likt förutom att jag har bytt hotell. Jag misstänker att jag har bytt upp mig men jag är inte helt säker än. Utanför mitt fönster ligger nämligen "crazy bar".  Undrar egentligen hur crazy det kan bli till helgen?



Dessutom saknade mitt hotell internet. Eller saknade och saknade. Internet fanns men det kostade pengar. Så nu har jag köpt lite tyskt internet och änså länge har det fungerat fint. Har varit uppkloppade i drygt tre timmar. Det var ungefär den totala uppkopplngtiden för fem veckor på mitt gamla hotell.

Men jag har en minibar. Lite lyxigt. Och ganska mycket 80-tal. Men möjligheten att kyla mat och dryck saknade jag på det förra hotellet. Gick bra så länge det var plusgrader och jag kunde utnyttja balkongen som kylskåp men sen satte kylan från Alperna in. Idag stoltserade Augsburg med sol och minus tio grader (enligt taxichauffören).



Jag har en klockradio av modernt snitt på mitt nya hotellrum. Jag skall prova den inatt. Återkommer med en recension i möre. Kan även återkomma med fler bilder på mitt nya hotell om intresse skulle finnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback