Djur i bur får ej matas

Så stod det på ett trägaller i morfars garage. Där kunde man stänga in folk. Det berättades hemska historier om detta fängelse. Oturligt nog så satt piltavlan just på detta galler och missade man tavlan var man tvungen att gå i i "buren". Alltid lika läskigt. Men nu har morfar renoverat garaget. Gallret är borta.

Idag var jag och kollade in andra galler. Jag var nämligen på Augsburg Zoo. Nu förstår jag att ni är chokade över att jag ränner på Zoo för andra månade i rad. Och jag som inte ens är djurvän. Men jag måste erkänna att det var mest i brist på annat jag gick dit. Allt annat är ju tokstängt i Tyskland på söndagar.

Dessutom agerade jag lite smart. Jag och Martin hade ett fototema idag. Vi skulle fota en krossad flaska, en grön bil och ett valfritt djur. Och var är bättre att fota djur än i en djuprak? Pratade med honom för ett tag sedan och frågade vad han fotat för djur. En fågel svarade han. Jasså sa jag. Jag fotade en tiger.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback