Vi skriver historia

Jag tänkte på en sak idag när jag surfade runt bland lite bloggar, samtidigt som jag drack mitt morgonte och åt en Lingon grova med kaviaaar. Jag tänkte hur lätt det måste vara att vara historiker i framtiden och ta reda på hur människorna levde i början på 2000-talet. Varenda kotte lirar ju blogg nuförtiden och det är ingen konst alls att ta reda på hur vi lever, äter, tränar, klär oss och så vidare. (Denna teori bygger på att språket kommer vara hyfsat konstant eller att lexikon bevaras).

Jag menar om vi vill ta reda på hur våra förfäder levde så får vi tolka hällristnningar eller gräva fram benknotor och hur enklet är det? Och risken för misstoklningar är ganska överhängande.



Vad exakt vill personen som gjort denna hällristning säga med den här bilden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback