Nyförvärv

Idag har jag värvat. Ett skåp. Inte ett drygskåp (inte heller ett dragskåp) utan ett klubbskåp. Nu när vi skall ha Torpahallen som riktig hemmahall. Smart gjort av mig tycker jag.

Men det är inte första gången jag värvar åt IBK/BIK. Det första jag värvade var mig själv. Sedan värvade jag Tommy åt herrlaget. Det var en hyfsad värvning men han försvann ganska snart till Frölunda. Värvade även chefen (frugans man) till BIK:s B-lag. Är inte helt missnöjd med den värvningen heller. Han lirade några år innan han avslutade med cirka en säsong i Guldheden. Har också värvat Boyjens ex, en norrländska som inte kunde säga shorts utan sa tjjjåårtzz. Hon är numera bondfru (obs, inte bondbrud) säger rykterna.

Inte för att skryta så är jag nog mest med värvningen av mig själv. Går in på min nionde säsong i IBK/BIK. Fast nu kommer ju i och för sig klubbskåpet och hotar min förstaplats på värvningslistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback