Borta bra men hemma bäst?

Så var den första riktiga träningsmatchen avklarade. Eller första och första förresten. Vi spöade ju 0302, förlåt FBC Lerum, på lägret förra helgen. Men läger är alltid läger. Trötta ben och men framförallt trötta hjärnor. Därför kändes det som om detta var den första riktiga matchen. Kunna ladda som man gör inför en seriematch i ungefär samma tid som en riktig seriematch.

Vi mötte alltså Burås idag. Vet inte riktigt om det var en hemmamatch eller en bortamatch. Det var i alla fall i Svingeln, Burås hemmaplan men det stod BIK på bollpåsen så det kan lika gärna varit vi som hade hemmamatch. Det är detta som jag gillar med atts pela innebandy i Göteborg. Det är aldrig särskilt långt till bortamatcherna. Annat var det när man spelade i Dalarna och fick åka till Malung var och varannan helg.

Då är Svingeln bättre. Gillar i och för sig alla hallar som ligger efter 17-bussens sträckning.

Åter till matchen.Det var nämligen en ganska bra match som vi vann med 6-0. Tennissiffror såhär i OS-tider.Postivt att alla i laget var med och skapade chanser och sedan gjorde vi två power play-mål också. Det hör verkligen inte till vanligheterna. Själv då? Jodå. Efter att ha tillbringat förra veckan på backplatsen fick jag ta steget upp som forward igen och lyckades göra ett mål och en assist. Skönt att få sätta nån i början av säsongen. Förra helgen när jag lirade back hade jag väl inga större krav på mig att näta annat är det som forward. Dock visade Anna Alö att det går finfint att näta som back idag. Två gånger om! Värst vad jag bloggar om Anna nuförtiden.

Kommentarer
Postat av: anna

haha roligt att bli uppskattad :) bra spelat idag förresten!

2008-08-23 @ 23:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback